fredag, september 21, 2007

Gokartkörning

I onsdags var det dags för den årliga kampen mellan Oncolog och Scandinova i Gokartskörning. Tävlingen ägde rum på Rörkens motorstadium strax öster om Uppsala.
Nio stycken förväntansfulla deltagare från Oncolog (varav jag var en av dem via Transmedeq) och lika många från Scandinova träffades vid 14.30-tiden.
Så småning om var alla bilar i funktionsdugligt skick. För förarna gällde att alla skulle ha overall, handskar, hjälm och eventuellt stötdämpade tillbehör vid ryggslutet.

Mitt första heat började inte så bra eftersom jag råkade släppa upp gaspedalen för mycket och då stannade bilen. Sen starthjälp gjorde att jag hamnade efter på en gång och aldrig hann i kapp.
Andra heatet hade jag gasen i botten hela tiden och bromsade i kurvorna men lite väl mycket och inte många var efter ;-)

I tredje heatet, D-finalen så satsade jag lite hårdare och lyckades tränga mig förbi några bilar under loppet och hade i alla fall en bil bakom mig :-))

Bilder kommer såsmåningom :-)

Mats

Inga kommentarer: