fredag, februari 01, 2008

Vart tog vintern vägen?

Man kan undra om det blir någon vinter i östra Svealand i år? Förra året dröjde det länge innan snön kom men den kom två veckor tidigare än dagens datum. Jag skulle så gärna vilja åka lite skidor här hemma och uppleva gnistrande vita och soliga ängar och åkrar nere vid årike Fyris.
I dag var det en stor annons i UNT om inställd UNT-cup i skidor i morgon i Storvreta. Inte så oväntat med dagens väder.
Här i Uppsala ligger snön fortfarande kvar men i Stockholm är det vårlikt och ingen snö. Jag promenerade längs Norr Mälarstrand i dag när jag var i Stockholm. Då sken solen och ljumma vindar blåste friskt.

Nåväl, i morgon är planen att jag ska ge mig ut och jogga lite i skogen. Lunsentorpet tänkte jag mig till. Det är ju säkert lite halt men jag tar det lugnt så det kommer att gå bra.
Hoppas solen skiner oxå som extra krydda. På kvällen är Gilla och jag bjudna på middag hos Marina och Lasse. Det skall bli kul!

Mats

Inga kommentarer: