fredag, januari 20, 2012

Vinter med snödjup 1,0

Nu är det vinter här hemma och snön ligger djup med 1 cm i skog och kanske 1,5 cm på öppna platser. Det är inte mycket jämfört med samma tid förra året. Då hade vi säkert 50 cm i skogen och skidor var den vanligaste träningsformen. Så är det inte nu precis. Så här ser det ut på tomten nu. Det är vackert med rimfrost i träden.



















På söndag hoppas jag och Gilla kunna åka långfärdsskridskor hos syster och svåger i Kungsängen. Hoppas isen och vädret så tillåter:-)

MatsRG

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Mats! Jag heter Martina och gör ett examensarbete om solceller på SLU i Uppsala. Jag har en fråga om driftdata för din anläggning, och hur mycket överskottsel som ni kunde mata ut på nätet 2011 (och alltså få ersättning för)? Fann ingen mailadress till dig, därför skriver jag här. Du får hemskt gärna maila mig på martina.von.sabsay@gmail.com

Vi hörs!!

Mvh
Martina