söndag, december 19, 2010

En julhälsning från Nåntuna

Nu är det snart jul och vi har en fullkomligt enastående vinter. Så mycket snö och så här kallt har jag inget minne av att det varit någonsin. Med mitt levnadsperspektiv så är det en väldigt lång tid.
Meteorologerna lover en vit jul i hela landet och det tror jag på.

I dag tog jag en skidtur för första gången på två veckor. Jag har varit förkyld och har varit tvungen att ta det lugnt och fokusera på att orka jobba. Här är några bilder från de sista 600 m hemifrån;




När det gäller julförberedelserna så gjorde jag julköttbullar i går och just nu håller jag på med att koka kålrötter, morötter och potatis till den traditionsenliga kålrotslådan:-)
Granen köpte jag för några dagar sedan och den skall tas in i morgon då också den mesta julmaten skall inhandlas.

I år så firar vi jul utan Martin som stannar i USA över julen p g a visumteknikaliteter. Det blir lite tomt men Erik bor ju hemma här hos oss fortfarande en tid till så vi får glädja oss åt det.
Nästa år så hoppas jag att vi alla kan fira jul tillsammans.


MatsRG
Bilder från min Iphone
Snart blir dagarna längre

Inga kommentarer: