lördag, november 20, 2010

Julmarknad vid Ulva kvarn

I dag var det premiär för Skidstudien på SVT så jag såg både damer och herrar åka skidor och däremellan tog jag en lite promenad för skattjakt med GPS. Geo-cashing är riktigt kul:-)

Efter det tyckte jag att Erik och jag skulle åka till Ulva kvarn för att kika lite på vad deras julmarknad hade att erbjuda. Det tyckte han också.
Det var nollgradigt och lite snö men inget speciellt knepigt väglag så det gick bra att ta sig dit.
Vi vandrade runt och tittade på mössor, halsdukar och rökt korv mm.
Till slut fastnade vi för ett paketerbjudande med rökt ren-, älg-, vildsvin- och hjortkorv som man bara inte kunde säga nej till. Vi såg också en del intressanta julklappstips i glashyttan och läderbutiken...
Jag fastnade till slut för en snygg mössa designad av Lena Nyström för min egen del. Den sitter bra på huvudet och doftar gott av ull. Vi fikade så klart vid kaféet och det smakade bra och var trevligt.
Så här såg det ut under tiden vi var där:




MatsRG

Tänk på att minska koldioxidutsläppen!

Inga kommentarer: