lördag, oktober 20, 2007

Teaterbesök - Filippa bark och döden

I går var det dags för teater igen! Bitti hade ordnat biljetter som vanligt och Gilla och jag skulle med.
Men den här gången hade vi köpt grisen i säcken.
Skådepelerskan inledde med att försöka säga " Mitt namn är Filippa bark och Jag är 14 år" osv . Efter 10 minuter hade jag bestämt mig för att gå i pausen. Det handlade om en fjortis som inte mådde bra och var mobbad. Hennes enda kompis var en leksakskanin.
Nu tog den sig lite vart efter och den höll bara på en timme så det blev ingen paus. alltså behövde jag inte gå.

Men mitt råd är, se den inte!

Nästa gång skall jag nog se en klassiker :-)

Jag har för övrigt precis varit ute och sprungit i det vackra vädret. Jag tog turen längs med Fyrisån och ut mot Ekhagen och Oxtoret vid Ekoln. Väldigt fint men ganska jobbigt i dag.

Mats

Inga kommentarer: