söndag, september 07, 2008

Höstens altantakbygge

Jag har länge gått och funderat på att sätta upp tak på altanen. Nu till slut skulle jag komma till skott tänkte jag.
I somras presenterade jag idéen för hemmavarande sonen och undrade om han ville vara med och bygga.
Nix, ej vara med att bygga men gärna bestämma.
Hhhmmm, tänkte jag och började tvivla om jag skulle klara det själv.
Men då tänkte jag ut ett antal finurliga sätt att få upp reglar utan så mycket bärhjälp mm. Man kan sätta upp små vinklar att ha som stöd etc.
Nåväl nu är plasten på plats och det återstår regnavvattning och vindbräda bara.
Mer info kommer när det är klart vilket det nog blir nästa helg :-) eller i alla fall före Lidingöloppet.

Bilder finns här
Mats

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Matte!
Vad fint det blev med taket. Nu väntar vi bara på lite sol, men taket funkar väl som regnskydd också.....
Kommer ni med till Carina's fest på Finlandsbåten?

/ Iréne