måndag, april 20, 2009

"En hållbar framtid" eller "Det finns bara dåliga kläder"!



Upptakten till att jag gick på den här föreställningen var att jag blev bjuden via min roll på mitt  nuvarande uppdrag. Prevas ville säkert visa upp sitt klimatengagemang och samtidgt locka nya kunder. Nu vet jag inte hur många nya kunder det blev eftersom allmänheten var inbjuden men roligt och intressant var det. Jag tipsade Gilla också om det här så vi gick båda och hon tyckte med att det var kul.
Kvällens föreställning genomfördes på galant sätt av Staffan Lindberg som spexade, sjöng och visade intressant statistik varvat med hemska bilder från bibeln.
Här kommer några lågupplösta bilden tagna med myiphone. Staffan visade också bilder på ett antal framgångsrika nya produkter såsom vertikal vindkraft och vågenergi allt från Uppsala och Ångström. Dvs i princip från Tekniska Fysiker:-))
Det roliga för min del var att jag träffade två stycken klasskamrater från 1984 årskull av Teknisk Fysik i Uppsala oxå. Alltid bra med lite nätverkande :-)
Det finns mycket bra information att läsa på Staffan Lindbergs hemsida.
 för den intresserade. Efteråt cyklade de flesta hem från föredraget.

Mats


Inga kommentarer: